Over Inhoudelijke Zaken

Over Inhoudelijke Zaken

onno_aerdenInhoudelijke Zaken is BV in 2011 opgericht als organisatie voor public affairs- en communicatie-adviesdiensten, journalistieke producties en mediamanagement.

Eigenaar is Onno Aerden (Breda, 1967), die zijn sporen de afgelopen 25 jaar heeft verdiend in tal van leidinggevende posities binnen de (gedrukte) media. Daarnaast is hij (co-) auteur van een boeken over nieuwsselectie en leiderschap alsmede wekelijks columnist van Het Financieele Dagblad (FD Persoonlijk). Ook is Aerden columnist voor het Nederlands Medianetwerk.

“Optimisme, nieuwsgierigheid, kennis van zaken, tact, souplesse, en vooral: het vermogen tot inspireren.” Zo omschrijft Aerden zijn skills.

Onno Aerden werkte eerder als hoofdredacteur, Creative Director en Publisher bij uitgeverijen (Sanoma Mens Magazines, Gijrath Media Group, Credits Media), en daarvoor  als redacteur bij RTL Nieuws en, in de eerste helft van de jaren negentig, als docent bij de School voor Journalistiek en Voorlichting in Utrecht. Als Publisher bij GMG haalde hij op onverklaarbare wijze filmdatabase IMDb “as himself”.

In 1997 bedacht Aerden de website Zoook, voor het aan- en verkopen van goederen en diensten met een zelf gemaakte videocommercial. Met matig succes. Maar wel veel lol.

Aerden startte in het voorjaar van 2014 met uitgeverij Better Life Publishers, dat boeken uitgeeft die ons leven willen verdiepen en verrijken. Onno Aerden is via Inhoudelijke Zaken of Speakers Academy ook te boeken als dagvoorzitter, debat-leider of spreekstalmeester.

Aerden was in 2010 kandidaat-Kamerlid voor de VVD. En bedacht voor die partij een website die de dialoog tussen VVD-Kamerleden en ondernemend Nederland wil verbeteren: Lef Moet Lonen.

 

Aerden is bestuurslid van het Persmuseum in Amsterdam.

Aerden is afgestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam, in de Communicatiewetenschap, na een propedeuse Politicologie.

Contact formulier